Sprzęt testowy:
K6-III 400, ASUS P5AB, TNT2 16mb, 128MB RAM, Voodoo2 12MB, Drivery:
3.65 mix z 3.76 (w 2. fazie testów zmienione na ver. 5.13B), Voodoo
2 1.00.00
Uwagi:
Uwaga#0: Gry i Dema były instalowane spod
Windows 2000 Professional (b.2195) i tam też uruchamiane w
standardowych ustawieniach (chyba, że napisałem inaczej)
Uwaga#1: Jeśli gry chciały instalować DX 5/6/7 (DirectX,
Media, Intel Indeo) odmawiałem.
Uwaga#2: W Windows 2000 Professional były zainstalowane:
->128 bitowe kodowanie
->Appilcation Compatibility Update #1 (z lutego)
->Critical System Update #1 (17.2.2000)
->Standardowy DirectX 7.0 (4.07.00.0700)
Uwaga#3: Sterowniki do TNT2 początkowo to
ver. 3.65/3.76, ale w połowie testów wyszły stery 5.13 z dodatkowym
panelem, których potem używałem do testów. Wniosek: Jeśli coś nie
działa pod ver. 5.13B, spróbuj starszych wersji (3.65/3.76) i
odwrotnie.
Uwaga#4: Podane tu rozdzielczości są charakterystyczne dla
danego systemu (tzn. chciałem grać w takich, aby wyglądało ładnie i
chodziło płynnie). U Was rozdzielczość może być 320x240 16bit, a
nawet 1600x1200 32bit...
Gry starsze:
C&C
Red Alert -> nie działa (Invalid kernel32.dll Entry; działa tylko
edytor map; nie pomaga apcompat.exe)
C&C
RA: Counterstrike ->nie działa
Heroes
of M&M 2 -> działa
NFS2
->nie działa (błąd przy instalacji); podobno można to obejść,ale nie
miałem czasu...
Time
Warriors ->działa w SVGA...
Daytona
USA -> działa
Destruction
Derby 2 -> działa (gra DOSowa - dźwięk działa)
Screamer
Ralyy->nie działa
Simcity
2000->działa
Tomb
Rider -> nie działa (program DOSowy dos4gw.exe)
Virtua
Cop -> nie działa
Worms
-> nie działa
Gry nowsze:
Age
of Empires II Demo ->działa
Age
of Empires II ->działa
Breackneck
Demo ->nie działa
Carmageddon
II ->działa pod D3D
Castrol
Honda Superbike 2000 Demo ->nie działa (Exception
Privileged Instruction)
C&C
RA: Tiberian Sun -> nie udało mi się uruchomić gry (może potrzeba
patch'a)
Driver
-> nie działa
Delta
Force 2 Demo->działa w Software, ale są problemy z D3D(przez wersję
Demo)
Driver
Demo->działa w D3D (TNT2) lepiej niż w Win98
Evola
Demo ->działą niezbyt płynnie w 800x600
F22Lighting
III Demo-> działa
FIFA
2000 -> nie działa (może patch...ale chyba nic nie pomoże)
GTA
2 -> nie działa (Reference to unavailable memory)
GTA
2 -> nie działa; uruchamia się GTA2Manager, ale potem sama gra
GTA2.exe pisze, że nie może "uchwycić" typu klawiatury ani pada,
Half
Life ->nie sprawdzałem (nie mam patcha)
Half
Life: Opposing Force -> działa b.dobrze w 800x600 w D3D
Heroes
of M&M3-> działa
MidTown
Maddnes Demo->działa
MK4
-> działa
Moto
Racer 2 ->nie działa
NHl
2000-> działa
NBA
Live 2000->działa w D3D w 800x600 (nawet lepiej niż W Win98)
NBA
Inside Drive 2000->w Software i D3D pisze: Unable to play scene
(słychać nawet odgłosy stadionu...)
NFS
3/4 -> nie instaluje się, a zainstalowany pod Win98 pisze, że
nfs.exe nie jest aplikacją 32bit
Outcast Demo->działa
Phantom
Menace Demo->działa w 640x480 w D3D, ale trzeba ręcznie uruchomić
plik wmain.exe
Prince
of Persia 3D Demo ->działa b.dobrze,
Q3
Test 1.08->nie działa (wiesza się, ale nie wiesza systemu... może
błąd w OpenGL dla TNT; na in. systemach działa b.dobrze),
Railroad
Tycoon 2-> działa b.dobrze(wygląda cudnie)
Rally
Championship 99 Demo-> działa w 800x600 w D3D
Rally
Championship 99->działa (Minimal Install ~10MB; zainstalowany patch
#1; 800x600 16bit TNT2; standardowe klawisze w grze, tzn. strzałki,
przez co gra, nie wiem czemu, ale nieraz się zacinała - nie działał
np. gaz albo skręt w lewo),
Resident
Evil 2 ->działa na TNT2 po ustawienie karty jako TNT i
rozdzielczości 640x480 Full Screen 16bit
Shadowman->działa
świetnie w 1024x768 TriLinear, Dithering, 16bit ZBuffer
SimCity
3000->działa
Spec
Ops 2 Demo ->nie działa (może złe demo); w D3D/Voodoo biały ekran i
nic,
Star
Wars: Racer ->działa dobrze w D3D w 1024x768 16bit
Tomb
Rider 3->nie działa, ale po zmianach w kodzie pliku tr.exe podobno
działa (niestety nie sprawdzałem)
Tomb
Rider 4 Demo ->nie działa (Exception Privileged instruction), ale po
zmianach w kodzie pliku tr.exe podobno chodzi (nie sprawdzałem)
Turok
2: Seeds of Evil->działa na TNT2 b.dobrze w 1024x768 Triple Buffer
(ustawiłem na kartę Default TNT)
Unreal
Tournament Demo ->działa,
Unreal
Tournament ->w D3D lepiej niż pod Win98, Glide też działa (Voodoo2),
Unreal
->działa b.dobrze na Voodoo 2 12mb w Glide (nawet w Multi-monitor
mode - na jednym monitorze widzę pulpit Win2K, a na drugim
podłączonym do Voodoo śmiga sobie Unreal), problem po zainstalowaniu
patcha 2.24 (support dla D3D) - pojawia się ekran tytułowy "Unreal"
i stoi w miejscu...
Podsumowanie
Przeprowadziłem prawie wszystkie testy w ciągu
3,5-4 godzin, ale to nie znaczy, że nie grałem choć chwilę w
poszczególne gry.
Z powyższych testów wynika, że działa ~60% gier. Oczywiście ze
starszymi tytułami są największe problemy, ale...jak widać najnowsze
dema (ukazały się w marcu), w większości działają (np. HL: OF,
Evola). Jest to dowód na to, iż producenci gier testują teraz swoje
produkty także pod kątem zgodności z W2K. Oczywiście bardzo mnie to
cieszy.
Tak na marginesie, to niektóre z powyższych gier (np. NFS) można
uruchomić, ale trzeba się nieźle namęczyć. Chyba jednak nie po to
się włącza grę, żeby się męczyć, ale dla odprężenia...
GreGM ©2001 |