Centrum informacji o Windows XP/2000/2003 - Strona nieoficjalna  
Cofnij Do przodu XP.net.pl Forum Artykuły Szukaj Downloads Drivers Redakcja i info Redakcja i info

 

   

 

 
Gry w Windows 2000




Sprzęt testowy:
K6-III 400, ASUS P5AB, TNT2 16mb, 128MB RAM, Voodoo2 12MB, Drivery: 3.65 mix z 3.76 (w 2. fazie testów zmienione na ver. 5.13B), Voodoo 2 1.00.00

Uwagi:

Uwaga#0: Gry i Dema były instalowane spod Windows 2000 Professional (b.2195) i tam też uruchamiane w standardowych ustawieniach (chyba, że napisałem inaczej)
Uwaga#1: Jeśli gry chciały instalować DX 5/6/7 (DirectX, Media, Intel Indeo) odmawiałem.
Uwaga#2: W Windows 2000 Professional były zainstalowane:

->128 bitowe kodowanie
->Appilcation Compatibility Update #1 (z lutego)
->Critical System Update #1 (17.2.2000)
->Standardowy DirectX 7.0 (4.07.00.0700)

Uwaga#3: Sterowniki do TNT2 początkowo to ver. 3.65/3.76, ale w połowie testów wyszły stery 5.13 z dodatkowym panelem, których potem używałem do testów. Wniosek: Jeśli coś nie działa pod ver. 5.13B, spróbuj starszych wersji (3.65/3.76) i odwrotnie.
Uwaga#4: Podane tu rozdzielczości są charakterystyczne dla danego systemu (tzn. chciałem grać w takich, aby wyglądało ładnie i chodziło płynnie). U Was rozdzielczość może być 320x240 16bit, a nawet 1600x1200 32bit...
 


Gry starsze:

C&C Red Alert -> nie działa (Invalid kernel32.dll Entry; działa tylko edytor map; nie pomaga apcompat.exe)
C&C RA: Counterstrike ->nie działa
Heroes of M&M 2 -> działa
NFS2 ->nie działa (błąd przy instalacji); podobno można to obejść,ale nie miałem czasu...
Time Warriors ->działa w SVGA...
Daytona USA -> działa
Destruction Derby 2 -> działa (gra DOSowa - dźwięk działa)
Screamer Ralyy->nie działa
Simcity 2000->działa
Tomb Rider -> nie działa (program DOSowy dos4gw.exe)
Virtua Cop -> nie działa
Worms -> nie działa

Gry nowsze:

Age of Empires II Demo ->działa
Age of Empires II ->działa
Breackneck Demo ->nie działa
Carmageddon II ->działa pod D3D
Castrol Honda Superbike 2000 Demo ->nie działa (Exception
Privileged Instruction)
C&C RA: Tiberian Sun -> nie udało mi się uruchomić gry (może potrzeba patch'a)
Driver -> nie działa
Delta Force 2 Demo->działa w Software, ale są problemy z D3D(przez wersję Demo)
Driver Demo->działa w D3D (TNT2) lepiej niż w Win98
Evola Demo ->działą niezbyt płynnie w 800x600
F22Lighting III Demo-> działa
FIFA 2000 -> nie działa (może patch...ale chyba nic nie pomoże)
GTA 2 -> nie działa (Reference to unavailable memory)
GTA 2 -> nie działa; uruchamia się GTA2Manager, ale potem sama gra GTA2.exe pisze, że nie może "uchwycić" typu klawiatury ani pada,
Half Life ->nie sprawdzałem (nie mam patcha)
Half Life: Opposing Force -> działa b.dobrze w 800x600 w D3D
Heroes of M&M3-> działa
MidTown Maddnes Demo->działa
MK4 -> działa
Moto Racer 2 ->nie działa
NHl 2000-> działa
NBA Live 2000->działa w D3D w 800x600 (nawet lepiej niż W Win98)
NBA Inside Drive 2000->w Software i D3D pisze: Unable to play scene (słychać nawet odgłosy stadionu...)
NFS 3/4 -> nie instaluje się, a zainstalowany pod Win98 pisze, że nfs.exe nie jest aplikacją 32bit
Outcast Demo->działa
Phantom Menace Demo->działa w 640x480 w D3D, ale trzeba ręcznie uruchomić plik wmain.exe
Prince of Persia 3D Demo ->działa b.dobrze,
Q3 Test 1.08->nie działa (wiesza się, ale nie wiesza systemu... może błąd w OpenGL dla TNT; na in. systemach działa b.dobrze),
Railroad Tycoon 2-> działa b.dobrze(wygląda cudnie)
Rally Championship 99 Demo-> działa w 800x600 w D3D
Rally Championship 99->działa (Minimal Install ~10MB; zainstalowany patch #1; 800x600 16bit TNT2; standardowe klawisze w grze, tzn. strzałki, przez co gra, nie wiem czemu, ale nieraz się zacinała - nie działał np. gaz albo skręt w lewo),
Resident Evil 2 ->działa na TNT2 po ustawienie karty jako TNT i rozdzielczości 640x480 Full Screen 16bit
Shadowman->działa świetnie w 1024x768 TriLinear, Dithering, 16bit ZBuffer
SimCity 3000->działa
Spec Ops 2 Demo ->nie działa (może złe demo); w D3D/Voodoo biały ekran i nic,
Star Wars: Racer ->działa dobrze w D3D w 1024x768 16bit
Tomb Rider 3->nie działa, ale po zmianach w kodzie pliku tr.exe podobno działa (niestety nie sprawdzałem)
Tomb Rider 4 Demo ->nie działa (Exception Privileged instruction), ale po zmianach w kodzie pliku tr.exe podobno chodzi (nie sprawdzałem)
Turok 2: Seeds of Evil->działa na TNT2 b.dobrze w 1024x768 Triple Buffer (ustawiłem na kartę Default TNT)
Unreal Tournament Demo ->działa,
Unreal Tournament ->w D3D lepiej niż pod Win98, Glide też działa (Voodoo2),
Unreal ->działa b.dobrze na Voodoo 2 12mb w Glide (nawet w Multi-monitor mode - na jednym monitorze widzę pulpit Win2K, a na drugim podłączonym do Voodoo śmiga sobie Unreal), problem po zainstalowaniu patcha 2.24 (support dla D3D) - pojawia się ekran tytułowy "Unreal" i stoi w miejscu...

Podsumowanie

Przeprowadziłem prawie wszystkie testy w ciągu 3,5-4 godzin, ale to nie znaczy, że nie grałem choć chwilę w poszczególne gry.
Z powyższych testów wynika, że działa ~60% gier. Oczywiście ze starszymi tytułami są największe problemy, ale...jak widać najnowsze dema (ukazały się w marcu), w większości działają (np. HL: OF, Evola). Jest to dowód na to, iż producenci gier testują teraz swoje produkty także pod kątem zgodności z W2K. Oczywiście bardzo mnie to cieszy.
Tak na marginesie, to niektóre z powyższych gier (np. NFS) można uruchomić, ale trzeba się nieźle namęczyć. Chyba jednak nie po to się włącza grę, żeby się męczyć, ale dla odprężenia...

GreGM ©2001

 


 
 
All rights reserved. XP.net.pl © 2003 ^Do góry^